Безкоштовна доставка від 3000 грн

Працюємо з 10:00 до 20:00

Як вибрати електровелосипед

Як вибрати електровелосипед

Для того щоб вибрати, який саме електровелосипед вам потрібен, необхідно визначитись із задачами, які він буде вирішувати.

Є декілька типів електровелосипедів, кожний з них відповідає різним задачам і має певні характеристики, особливості комплектації і відповідну ціну.

У цій статті ми спробуємо розказати й пояснити вам, на які важливі аспекти необхідно звернути увагу під час вибору електровелосипеда.

Сподіваюся, що ця інформація буде вам корисною:)

Які є типи електровелосипедів

У світі є багато типів електровелосипедів. В Україні найпопулярнішими є чотири:

  • Електровелосипеди з переднім приводом
  • Електровелосипеди із заднім приводом
  • Електровелосипеди з кареточним приводом
  • Електровелосипеди з повним приводом

Розглянемо кожний тип моделі більш детально.

Електровелосипед з переднім приводом

Я майже впевнений, що це — лідер продажів серед усіх електромоторів, і цьому є дуже логічні пояснення: доступна ціна, непогана швидкість і простота встановлення.

Електровелосипед з переднім приводом

Передній привід зручний тим, що для переобладнання велосипеда в електровелосипед майже нічого не потрібно змінювати в конструкції велосипеда, і це не потребує надважких зусиль та особливих вмінь з вашого боку.

Вам потрібно зняти старе переднє колесо й на його місце встановити нове колесо з вбудованим мотором. Усі інші елементи встановлюються на раму й кермо велосипеда на спеціальні кріплення.

Переваги:

Просте й швидке встановлення.

Надійність механізмів.

Простота у використанні електровелосипеду.

Недоліки:

Якщо у вас встановлена амортизаційна вилка на велосипеді, то постійні старти переднього приводу будуть розхитувати вашу вилку, і буде знос рульового стакану.

Через деякий час, можливо, буде потрібна заміна або ремонт вилки.

Електровелосипед із заднім приводом

Електровелосипед з заднім приводом

Другий тип електровелосипедів — це велосипеди із заднім приводом. На перший погляд, різниця лише в тому, що мотор-колесо знаходиться позаду велосипеда, але це не зовсім так.

Змінюється керованість, вона стає легше, ніж на передньому приводі, через те, що на передньому колесі немає додаткової ваги від мотор-колеса.

Змінюється баланс ваги на велосипеді. При поєднанні дуже потужного мотора й не дуже вмілого райдера можуть виникнути проблеми. Найменша з них — це стати на цапа й ганяти містом, як Домінік Торетто. Найбільша — це втратити контроль та впасти.

Усе це може виникнути через те, що вся вага, включно з вагою райдера, іде на задню вісь, бо в будь-якому велосипеді є дисбаланс у сторону задньої вісі.

Переваги:

Більш надійна конструкція. Установка мотор-колеса в задні пази вважається більш надійною тому, що посадочні місця розраховані під навантаження відносно передніх посадочних місць. Тобто позаду більш «жорстке» кріплення електродвигуна й майже немає додаткових хитань.

Недоліки:

Для установки потрібні додаткові спеціалізовані інструменти. Ключ для касети або тріскачки.

Повне переналаштування гальм.

Повне переналаштування заднього перемикача швидкостей.

Є ще один недолік, але його можна дуже легко прибрати.

Мотори потужністю від 500w можуть провернути вісь у дропауті (пазах установки) і у такий спосіб пошкодити раму велосипеда. Базова рама не розрахована на таку потужність, тому її треба підсилити. Зробити це можна за допомогою підсилювача дропаутів.

Одна невелика деталь — і «мінуса» більше немає.

Електровелосипед з кареточним приводом

Цей електродвигун встановлюється безпосередньо на каретку велосипеда.

Електровелосипед з кареточним приводом

Він не відрізняється за принципом дії від мотор-колес, окрім того що він крутить не колесо, а передню зірку велосипеда або шкіф. У такому принципі роботи мотора є як і переваги, так і недоліки.

Переваги:

Мотор розташований по центру велосипеда, тому у вашого електровелосипеда буде дуже гарний розподіл ваги. Також завдяки цьому немає непідресореної маси спереду й ззаду.

Не потрібно переналаштовувати або замінювати гальма, ваші колеса залишаються конструктивно незмінні. Тобто ви можете в будь-який момент їх зняти й встановити нові.

Недоліки:

Для встановлення або ремонту такого мотора вам знадобиться спеціалізований інструмент для каретки й шатунів. Це дуже специфічний інструмент, який використовується тільки для цього. Також потрібно буде відкрити замок ланцюга. Для цього також потрібен додатковий інструмент.

Кареточний мотор дуже сильно підвищує знос трансмісії велосипеда. Привід іде напряму через ланцюг чи ремінь. Через це ланцюг розтягується, і може бути додатковий знос задніх зірочок.

Електровелосипед з повним приводом

Електровелосипеди на повному приводі у якомусь сенсі — ідеальні велосипеди.

Електровелосипед з повним приводом

Як і в усіх інших типах, є свої переваги й недоліки, але тут дуже багато «але», тому розглянемо все по черзі.

Повний привід, як і на автомобілях, дає краще зчеплення з дорогою, і побачити всі можливості повного приводу можна на пагорбах або складних трасах.

Також ви зможете відчути неймовірну силу дуже швидкого прискорення. Оскільки на велосипеді 2 електромотори, то це логічно, що їм легше рушити з місця, ніж велосипеду з одним мотором.

Переваги:

Більше різкий старт і прискорення у порівнянні з велосипедами, у яких один мотор.

Підвищена прохідність також завдяки наявності двох моторів.

Недоліки:

Як на мене, основні мінуси будуть впиратися в гроші. Але тут, кому як.

По-перше, повний привід споживає більше електроенергії, тому відразу потрібно розраховувати на акумулятор з більшою ємністю.

По-друге, потрібно 2 контролери для управління двома моторами.

По-третє, обслуговувати потрібно 2 мотори однаково.

Усі ці пункти безпосередньо підвищують вартість електровелосипеда.
Більший акумулятор — більше грошей, два контролери — більше грошей, обслуговувати два мотори — більше грошей.

Якщо гроші не проблема, тоді ось вам дійсно суттєвий мінус.

Вага. Кожен з моторів важить приблизно по 5 кг. Акумулятор у корпусі, наприклад, на 20 Ah важить ще 5 кг. Додайте туди два контролери й всі дроти й отримаєте додаткову вагу до вашого велосипеда +20 кг. І це все приблизно.

Оскільки наразі в Україні «все гаразд» з велодоріжками, то всю цю додаткову вагу потрібно буде піднімати на бордюри, сходи в переходах і так далі.

Типи мотор-колес

Розглянемо два найпопулярніших типи мотор-колес в Україні.

Редукторне мотор-колесо

Перший тип — редукторне мотор-колесо. Дуже часто зустрічається на багатьох сучасних електровелосипедах. Подивитися на них ви можете тут.

Переваги:

Невелика вага відносно мотор-колес із прямим приводом.

Гарна тяга «з низів», тобто стартують ці мотор-колеса більш «яскраво».

Недоліки:

Більше деталей, ніж у моторі з прямим приводом. Наприклад, обгінна муфта й шестерні планетарного механізму мають властивість зношуватися, і час від часу їх потрібно буде змінювати й обслуговувати.

Мотор-колесо з прямим приводом

Другий тип — мотор-колесо з прямим приводом. Зарекомендували себе як дуже надійні мотори.

Переваги:

Надійність. Доволі простий механізм роботи, у них просто немає чому ламатися.

Недоліки:

Більша вага в порівнянні з редукторним мотор-колесом.

Менша тяга «з низів».

Запас ходу

Запас ходу будь-якого електровелосипеда — це лотерея. Не в тому сенсі, що треба витягнути щасливий квиток, щоб велосипед їхав, а в тому, що на його запас ходу впливає ну дуже багато різних чинників.

Усі, хто говорить вам, що ви точно проїдете 50 км або 70 км на тому чи іншому велосипеді або на тому чи іншому акумуляторі, не знаючи навіть вашу вагу й режим, у якому ви будете експлуатувати велосипед, — це брехуни, шахраї або просто люди, яким «аби продати».

Щоб хоч якось приблизно розрахувати запас ходу електровелосипеда потрібно враховувати такі чинники:

  • ємність акумулятора;
  • потужність мотора;
  • стиль їзди;
  • місцевість;
  • вага райдера.

Спробуємо розрахувати більш менш «стандартну» комплектацію.

Візьмемо, для прикладу, мотор-колесо 36v 350w, акумулятор 36v 13Ah та вагу райдера 70–80 кг.

У середньому такий електровелосипед може проїхати приблизно 30 км.

А тепер переходимо до цікавого.

Часто гальмуєте й стартуєте — мінус від запасу ходу
Почали крутити педалі — плюс до запасу ходу
Вітер дме в обличчя — мінус від запасу ходу
Почали їхати вгору — мінус від запасу ходу
Неправильно слідкували за акумулятором, поки він простоював, — мінус від запасу ходу

І таких приколів може бути ще багато, перераховувати всі немає сенсу.

Висновок з усього цього:

Якщо якась комплектація «проїжджає» у якихось продавців на 20 км більше, ніж в усіх інших або за відгуками власників, тому що в них «супер-пупер» технологія збереження енергії або їхні велосипеди підзаряджає Меркурій, то це все фігня!

Додаткові можливості

Цей блок про деякі важливі моменти, на які теж треба звертати увагу під час вибору електровелосипеда.

Pas асистент

Якщо коротко — це автоматична допомога електродвигуна, коли ви крутите педалі.

PAS асистент

Якщо не коротко, то це спеціальний датчик, який розпізнає момент, коли ви починаєте крутити педалі, та в цей же момент він підключає електромотор, і цим допомагає вам їхати. Вам не потрібно нічого натискати або запускати, просто почати крутити педалі.

Сила допомоги мотора, звісно, регулюється. Умовно там може бути 5 швидкостей допомоги, де перша швидкість ледь допомагає, а п’ята крутить так, що капец.

Акумулятор втрачає заряд відповідно до вибраної сили допомоги (швидкості), чим сильніше, тим менше у вас залишається запасу ходу.

Швидка зарядка

до велосипеда йде зарядний пристрій акумулятора. Тут треба уважно дивитися, який саме буде в комплекті. Наприклад, у вас є акумулятор 36V 10Ah та зарядка 36V 2A, то повна зарядка буде тривати майже 5 годин. Це недовго, але й нешвидко.

Якщо зарядку замінити з 2A на 5A, то для повної зарядки буде потрібно майже 2 години. Це на порядок швидше, але й пришвидшується деградація акумулятора й зменшується його строк служби.

Тому тут треба вибрати, що вам більш потрібно, швидкість або довговічність.

Сподіваюсь, ця стаття допомогла вам трішки розібратися з тим, як обрати собі електровелосипед. Чекаю на ваші запитання або зауваження в коментарях!

Залишити коментар

Item added to cart.
0 items - грн